اهانت به پرچم ایران در تجمع کابل،کرزای را به خشم آورد

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

اهانت به پرچم ایران در تجمع کابل،کرزای را به خشم آورد

 
بدنبال اقدام برخی جریانهای افراطی و ایران ستیز مبنی بر سوزاندن پرچم جمهوری اسلامی در اجتماع کابل ،حامد کرزای نسبت به عواقب این اقدام نادرست اعتراض کرد
 
 

شبکه ایران/ حامد کرزای رسانه ها و محافلی که به حرکت ضد ایرانی دامن زدند را خطاب قرار داد و گفت: سوزاندن پرچم و عکس‌های رهبران ایران در کابل و نشان دادن تصاویر آن در رسانه‌ها اشتباه و کار نادرستی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه ایران به نقل از رسانه های افغان، کرزی که در مراسم بزرگداشت روز جهانی محیط زیست سخن می‌گفت، در سخنان خود از کشور خاصی نام نبرد، اما زمانی که یکی از حاضران به سوزاندن پرچم ایران اشاره کرد، او آن را اشتباه و نادرست خواند.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: "ملت‎های همسایه ما از سوی مطبوعات ما باید بزرگ شمرده شوند، نه این که آنها به ابزاری تبدیل شوند، کسی پرچم کشور همسایه ما را بسوزاند و ما آن را نشان دهیم و طوری وانمود کنیم که گویا کار خوب شده، نخیر کار خوب نشده است."

حامد کرزی تاکید کرد: "نباید مطبوعات افغانستان چنین قضایا را بارها نشان بدهند. کاری نکنید که در آن خیر افغانستان نیست، نه خیر امروز افغانستان است و نه خیر فردای ملت افغانستان."

او افزود: "خواست من از مطبوعات خود ما، تلویزیون‎ها، رادیوها، رسانه‎ها، احزاب سیاسی و رهبران سیاسی این است که وحدت مردم افغانستان را حفظ کنند. همان‎طوری که مردم افغانستان این سرزمین و وحدت مردم را نگهداشتند، وظیفه مطبوعات هم همین است."

رئیس جمهوری افغانستان در بخشی از سخنان خود پرسید: "آیا ما خوش می‌شویم که در یکی از کشورهای همسایه ما عکس‌های رهبران افغانستان یا بزرگان تاریخی ما سوزانده شود؟ نمی‌شویم."

در گذشته هم در مواردی پرچم و عکسهای رهبران ایران در افغانستان به آتش کشیده است

اخیراً چند تن در جریان راهپیمایی اعتراض‌آمیز در کابل، ایران و پاکستان را متهم کردند که در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کنند.

چندی پیش در پی اصرار شماری از نمایندگان مجلس نمایندگان برای افزودن واژه دانشگاه در کنار واژه پوهنتون در طرح قانون تحصیلات عالی، این موضوع باعث تنش در مجلس شد و این طرح از بحث تا زمان اظهار نظر کمیسیون قانون نظارت بر تطبیق قانون اساسی از دستور کار مجلس خارج شد.

معترضان علاوه براین که پرچم ایران را به آتش کشیدند، عکس‌های خط‌ خورده شماری از چهره‌های سیاسی افغان را هم با خود حمل و آنها را متهم کردند که از منافع ایران در افغانستان حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر برخی از سلفیون افراطی  در اعتراض به برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله خمینی رهبر پیشین ایران در کابل تجمع کردند و در مواردی مخالفان این مراسم به روی بیلبوردهای تبلیغاتی این مراسم رنگ پاشیدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:,

] [ 18:30 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه