بد اخلاقی ها تکرار شود محرومیت بیشتری گریبان گیر تیم ها می شود/ جریمه ها تا کنون کارساز نبوده است

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

بد اخلاقی ها تکرار شود محرومیت بیشتری گریبان گیر تیم ها می شود/ جریمه ها تا کنون کارساز نبوده است

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در صورت بروز تخلفاتی که منجر به بد اخلاقی شود کسر حداقل 2 امتیاز را خواهیم داشت و برخورد جدی با تیم های متخلف خواهیم کرد.

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: باز هم چنین شاهد بد اخلاقی هایی اینچنین باشیم برخورد جدی با باشگاههای متخلف خواهیم کرد و حداقل 2 امتیاز از این تیم ها کسر می شود.

وی افزود: از سال گذشته که جریمه های مالی و سایر تنبیهات تیم در نظر گرفتیم احساس کردیم که کارساز نبوده و آن گونه که باید بازدارنده نیست، لذا بعد از فصل گذشته و در شروع فصل جدید در هفته های اول و دوم به امید اینکه شاید جلسات فرهنگی قبل از لیگ مؤثر واقع شود و باشگاه ها به رسالت فرهنگیشان عمل بکنند منتظر ماندیم که ببینیم آیا واقعاً شرایط بی اخلاقی ها که در فصل گذشته به خصوص در هفته های اول تکرار می شد مؤثر بوده یا نه که متأسفانه هفته اول هم که سپری شد متوجه شدیم که هیچ ارتقایی در روند آن دیده نمی شود و جلسات کمیته فرهنگی و اقدامی که باشگاه ها انجام دادند حتی تمهیداتی که قبل از شروع لیگ مدیریت در باشگاه برای چنین مواردی پیش بینی کرده بوده است مؤثر واقع شد.

وی تصریح کرد: مجبور شدیم بعد از هفته اول و قبل از هفته ی دوم یک اطلاعیه 16 ماده ای صادر کنیم و در یکی از ماده های آن هم تأکید شده که برخورد جدی باید با فحاشی ها انجام بگیرد که محرومیت و کسر امتیاز هم در آیتم های 16 گانه آورده شده است و آیین نامه حتی سالهای گذشته هم این برخورد را پیش بینی کرده است.

وی تأکید کرد: در آیین نامه انضباطی فیفا و هم آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران هم برخورد با متخلفان درج شده است. در هفته ی دوم وقتی در سه بازی مقامات فحاشی های رکیکی را گزارش کردند. حتی در بازی کم تماشاگر سایپا، راه آهن هم در گزارش بازی نوشته شده بود علیرغم اینکه عده قلیلی بودند که اعتراض به داوری را با این الفاظ رکیک نسبت به داور بروز دادند، تصمیم گرفتیم برخورد جدی که قطعاً نوع مجازات آن باید فرق کند را اعمال کنیم.

وی اذعان داشت: ما مطمئن هستیم که در هر رأیی که به ضرر افراد صادر می شود دو برخورد صورت می گیرد، یکی اینکه افرادی به آن اعتراض می کنند و راه قانونی و منصفانه ای است. البته برخی از اهالی فوتبال استاد تخریب هستند و زمین و زمان را به هم می دوزند تا رأی را به نفع خودشان تغییر دهند.

وی ادامه داد: جالب است یک باشگاهی اصرار دارد که مسئولیت تماشاگر را باشگاه نباید بپذیرد و معتقد است اگر تماشاگر خطا کرد نباید پای باشگاه بنویسند در حالی که در الفبای آیین نامه ی انضباطی فیفا هم به صراحتاً آمده است که باید تماشاگران منصوب به هر تیم اگر تخلفی داشته باشند آن تیم باید توبیخ شود، حتی اگر نتوانیم تشخیصی دهیم که کدام تماشاگر بوده این تخلف به گردن میزبان می افتد.

حسن زاده اذعان داشت: در شأن یک مدیر و حتی طرفداران یک تیم نیست که ناجوانمردانه به تخریب بپردازند. هر کس اعتراضی به آیین نامه دارد میتواند از طریق مراجع قانونی به آن مورد رسیدگی کند. در شأن مدیریت باشگاه استقلال و شخص فتح اله زاده نیست. قلعه نویی هم خیلی بالاتر از آن است که بخواهد لج کند. البته واکنش بعد از رأی همیشه به این صورت بوده است که وقتی در دادگستری هم رأیی صادر می شود فردی که به ضررش رأی می دهند یک حرفی می زند تا از خودش دفاع کند اما در یک جو منصفانه مطمئناً نظر فتح اله زاده می تواند سازنده باشد.

نظر ما به نظر قلعه نویی و درودگر نزدیک است و فکر می کنم آنها هم مایل هستند افکار رکیک از فوتبال رخت بربندد، به خصوص اینکه ایران قرار است میزبان بازی های بین المللی باشد و ما روی فوتبال جام ملت ها هم حساب باز می کنیم منتهی اصل قضیه این است که ما باید نگاه ها معترضانه باشد نه تخریبی که این کار به دور از انصاف است ضمن اینکه هرج و مرج و تخریب و صحبت هایی که اعتراض حقوقی به آن می شود از هیچ کس پذیرفته شده نیست.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تأکید کرد: همانطوری که ما به قانون عمل کردیم و رأی را صادر کردیم، آنها هم در اعتراض به آن باید از راه قانونی وارد شوند. از رسانه ها هم می خواهیم که حفظ جلوه های مثبت این کار را ببینند.

وی تصریح کرد: تماشاگران سایپا با هر تصمیم داور که علیه سایپا اعمال می شد اعتراض می کردند. این مهم نیست که یک تیم 70 هزار نفر تماشاگر داشته باشد یا 70 نفر تماشاگر مهم این است که سایپا میزبان این بازی بوده است و اگر هم اتفاقی در آنجا رخ دهد قانون سایپا را مقصر می داند.

وی در خصوص نصیرزاده افزود: نصیرزاده به لحاظ سنش و حضورش در فوتبال قابل احترام است ولی ایشان حرفها را طوری بر زبان می آورد که عده ای از آن به نفع خود استفاده می کنند. وی اگر در مقام رأی دهنده باشد نمی تواند به این صراحت صحبت کند. یک بار برای باشگاهی لایحه می نویسد و می گوید باشگاه در این مورد حق دارد بعد از ظهر همان روز عکس آن صحبتش قانون می دهد.

نصیرزاده در خصوص صحبت های صالحی خاطرنشان کرده که کسر امتیاز در ماده 12 به صراحت آمده است. البته من در جریان گفته های صالحی نیستم اما طرح پرونده در کمیته استیناف لازمش این است که باشگاهی که رأی به ضررش صادر شده و در ضمن قابل اعتراض هم هست ابتدا باید با به جریان انداختن پرونده اش تشریفات آن را انجام دهد و سپس پرونده به استیناف برود.

ما در رأی صادر شده دخالتی نداریم و باز هم صد در صد رأی خواهیم و صلابت خودمان را حفظ می کنیم مطمئناً باید با قاطعیت بیشتری به کارمان ادامه دهیم و برخوردهای جدی داشته باشیم حتی یک امتیاز یا دو امتیاز بلکه بیشتر از آن هم در صورت چنین برخوردهایی خواهیم داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:,

] [ 1:32 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه