دايي، تاثيرگذارترين بازيکن تاريخ ايران

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

دايي، تاثيرگذارترين بازيکن تاريخ ايران

ک پايگاه اينترنتي از سرمربي کنوني تيم فوتبال پرسپوليس به عنوان يکي از اسطوره‌هاي فوتبال جهان نام برد.

 
دايي، تاثيرگذارترين بازيکن تاريخ ايران

به گزارش عرش نیوز سايت اسپورتس‌‌کيدا گزارشي از مهاجم، کاپيتان و سرمربي اسبق تيم ملي ايران منتشرکرد. اين سايت در ابتدا عنوان کرد فوتبال در سا‌ل‌هاي اخير به طور خيره‌کننده‌اي جهش داشته و پيشرفت کرده که همين امر باعث تسخير بازار‌هاي جديد شده و در سايه مشارکت و افزايش همکاري‌هاي باشگاه‌ها، حتي بازيکنان کم نام و نشاني به چهره‌هاي معروف در سطح جهان بدل شده اند. برخلاف سال‌هاي دور که بازيکنان در گمنامي به سر مي‌بردند، اکنون بازيکنان در نقاط مختلف جهان مي‌توانند با داشتن عزم و اراده‌اي قوي از موانع سخت عبور کرده تا خود را بيش از پيش در سطح بين‌المللي مطرح کرده تا جايي که حتي به اسطوره‌‌ها تبديل شوند.

در ادامه اين گزارش عنوان شده علي دايي، يکي از همين چهر‌ه‌ها است. او کسي است که مدرک مهندسي از دانشگاه اخذ کرده و کار خود را به عنوان بازيکن از تيم شهر زادگاه خويش آغاز کرده و تا آنجا پيش رفته که براي بزرگترين تيم‌هاي آلماني بازي کرد و سرانجام کسوت مربيگري به تن کرد و مسئوليت هدايت تيم را پذيرفت.

اين سايت در ادامه عنوان مي‌کند؛ علي دايي بي‌شک تاثيرگذارترين بازيکن در فوتبال ايران بوده ضمن آنکه به تنهايي فوتبال ايران را از تاريکي خارج کرد.

*شروع بازي براي تيم شهر زادگاه

در بخشي ديگر از اين گزارش در مورد گذشته دايي چنين گزارش شده است: دايي ابتدا براي تيم شهر خود يعني «استقلال اردبيل» بازي کرد و بعد به باشگاه تاکسي‌راني رفت. در تهران او سپس يک تيم ديگر به اسم بانک تجارت را براي بازي انتخاب کرد و در سال‌هاي پس از جنگ تحميلي عراق عليه ايران، او قابليت هاي خود را مطرح کرد. او 19 روز پس از آنکه براي نخستين مرتبه به تيم ملي ايران دعوت شد، توانست اولين گل ملي خود را در اولين بازي ملي به ثمر رساند و پس از آن هيچگاه دست از گلزني در رده باشگاهي و ملي برنداشت.

اين سايت در بخش پاياني همچنين عنوان کرد:‌دايي تا جايي پيش رفت که 109 گل در 148 بازي ملي براي ايران به ثمر رساند. او رکورد بيشترين تعداد گل زده ملي را که در گذشته در دست فرانس پوشکاش مجاري بود، شکست. اين رکورد او وقتي دانسته شود که زمان نخستين دعوت‌اش به تيم ملي 24 سال داشت، ارزشمند‌تر مي‌شود.او اکنون تنها بازيکن جهان است که بيش از صد گل ملي به ثمر رسانده است.

*بازي‌هاي ملي اسطوره ايران

سايت مذکور همچنين گل‌هاي که دايي در زمان دوران جواني به ثمر رساند،‌ را اينگونه تفکيک کرده است:

ديدارهاي دوستانه:‌ 29 بازي، 13 گل زده

ديدارهاي مقدماتي جام‌ جهاني: 51 بازي، 36 گل زده

ديدارهاي جام جهاني: 5 بازي، بدون گل زده

ديدارهاي جام ملت‌‌هاي آسيا: 16 بازي، 14 گل زده

ديدارهاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا: 18 بازي، 23 گل زده

ديدارهاي بازي‌هاي آسيايي: 9 بازي، 9 گل زده

ديدارهاي غرب آسيا:‌4 بازي ،‌5 گل زده

تورنمنت‌هاي ديگر:‌17 بازي، 9 گل زده

مجموع: 149 بازي ملي با 109 گل زده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,

] [ 22:42 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه