باستین شواین اشتایگر و یوپ هاینکس به عنوان برترین بازیکن و مربی سال فوتبال آلمان انتخاب شدند

سایت گل- باستین شواین اشتایگر به عنوان مرد سال فوتبال آلمان در سال 2013 انتخاب شد باستین 28 ساله که در فصل گذشته همراه بایرن سه عنوان قهرمانی در بوندس لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورده بود با 92 رای از مجموع 527 رای به این مهم دست یافت.

به گزارش وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ این نظر سنجی که توسط مجله ی ورزشی "کیکر" برگزار شده بود در رشته های مختلف ورزشی 54 کاندید انتخاب شد که در این رشته ی فوتبال مردان شواین اشتایگر کاپیتان دوم مونیخی ها موفق شد با 92 رای بالاتر از هم تیمی های خود فرانک ریبری (87) و توماس مولر (85) قرار بگیرد.

در میان برترین های سال 2013، یوپ هاینکس سرمربی اسبق بایرن مونیخ با اخذ 383 رای به عنوان برترین مربی فصل انتخاب شد. این مربی 68 ساله اکنون جای خود را به پپ گواردیولا داده است و اخیرا با خداحافظی از دنیای فوتبال، اعلام بازنشستگی کرد.

باستین شواین اشتایگر که از کسب عنوان برترین بازیکن سال آلمان شگفت زده شده بود در گفتگویی با کیکر اظهار داشت:" من کمی شگفت زده ام زیرا در طول فصل مطالب انتقادی در موردم به چاپ می رسید." شواینی ادامه می دهد:" این عنوان مختص به من نیز بلکه این نیز افتخاری است برای کل تیم."

تسلط بایرن در انتخاب برترین های سال آلمان نیز کاملا مشهود است 9 بازیکن از 15 فوتبالیست برتر آلمان از تیم مونیخی انتخاب شده اند و 5 بازیکن از بوروسیا دورتموند و تنها نماینده ی سایر تیم های بوندس لیگایی اشتفان کیسلینگ مهاجم گلزن بایرلورکوزن است که در فصل گذشته عنوان آقای گلی بوندس لیگا را از آن خود کرد.

در رده بندی برترین مربیان نیز پس از یوپ هاینکس، کریستین استریش سرمربی فرایبورگ بالاتر از یورگن کلوپ در مکان دوم قرار گرفت.