لیگ سراسری قدس چگونه و چند دوره برگزار شد برگزاری لیگ سراسری استانهای کشور موجب شد تا چهره هایی چون

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

لیگ سراسری قدس چگونه و چند دوره برگزار شد برگزاری لیگ سراسری استانهای کشور موجب شد تا چهره هایی چون

برگزاری لیگ سراسری استانهای کشور موجب شد تا چهره هایی چون عابد زاده ، باوی ، مسگر ساروی و دهها بازیکن جویای نام خودنمایی کنند و به عضویت تیم ملی در آیند ، در ضمن این لیگ شاهد درخشش استانهای تهران، اصفهان ، گیلان و مازندران بود ، جالب این که تنها استان فوتبال خیزی که در لیگ برتر نماینده ای ندارد ، استان مازندران است!
کد خبر: ۳۳۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹

لیگ سراسری قدس چگونه و چند دوره برگزار شداولین دوره لیگ باشگاهی کشور پس از انقلاب لیگ قدس بود که در فصل ۶٩-۱۳۶۸ برگزار شد و با قهرمانی استقلال تهران پایان یافت. البته این تنها لیگ سراسری باشگاهی کشور بود که با نام لیگ قدس انجام شد .

به گزارش تابناک ؛ پیش از این در سالهای 64 تا 67 چهار دوره تحت عنوان لیگ سراسری قدس برگزار شد

 لیگ قدس در واقع رقابت بین تیم منتخب استانها با یکدیگر در دو دسته اول و دوم بود. تهران الف (2بار) و اصفهان(2بار) در چهار دوره مسابقات به مقام قهرمانی رسیدند

لیگ سراسری قدس چگونه و چند دوره برگزار شد

تیم اصفهان با بهرام عاطف و محمدرضا کربگندی به عنوان سرمربی تنها تیم شهرستانی بود که موفق به کسب جام در مقابل دو تیم تهرانی الف و ب شد. لیگ استانی قدس در سال 1368 به لیگ باشگاهی تبدیل شد و بعد از آن لیگ آزادگان و لیگ حرفه ای ادامه راه مسابقات سراسری کشوری شد.

 در چهار دوره برگزاری لیگ قدس به ترتیب کریم باوی (1365) ، حمید علیدوستی(1364)صمد مرفاوی و حمیدرضا منصوری(1366) و کریم باوی و حمیدرضا منصوری(1367) آقای گل مسابقات شدند. در این لیگ بازیکنان سرشناس زیادی نظیر فرشاد پیوس، محسن گروسی (تهران ب)، قاسم علیزاده ، نادر دست نشان و حسین مسگر ساروی(مازندران)،علی اصغر مدیر روستا، امیر قلعه نوع(تهران الف)،، محمد احمدزاده، سیروس قایقران(گیلان)و.. بازی می کردند.

از مرداد 1364 لیگ سراسری استان ها شروع به فعالیت کرد که با شرکت تیمهای مختلف از استان های کشور انجام شد. نام این لیگ، لیگ قدس بود.و با ظهور ستاره های جدید مانند احمد رضا عابدزاده که با تیم منتخب اصفهان راهی این مسابقات شده بود همراه بود. در این سال تیم تهران الف موفق شد بالاتر از تیم های تهران ب و مازندران قرار گرفته و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

طی سالهای 1365 و 1366 نیز برای نخستین بار در فوتبال باشگاهی ایران یک تیم اصفهانی عنوان قهرمانی را بدست آورد.تیم منتخب اصفهان با درخشش ستاره جوان و محبوب خود یعنی احمد رضا عابدزاده در سال 65 قهرمان شد و در سال 66 این قهرمانی را تکرار کرد.در سال 67 نیز مجددا تهران الف که تلفیقی از ستاره های تهرانی فوتبال ایران بود به مقام قهرمانی رسید.

البته در فصل 1367 در کنار لیگ قدس بازی هایی با عنوان جام هفده شهریور با حضور 17 تیم تهرانی در شهر تهران برگزار شد و در نهایت پرسپولیس با کسب 40 امتیاز از 16 بازی بالاتر از تیم های دارایی، اکباتان و استقلال قرار گرفت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

البته دیری نپایید و در سال 1368 لیگ بار دیگر لیگ باشگاهی فوتبال در ایران پس از 11 سال وقفه به صورت سراسری با نام (( لیگ سراسری قدس )) برگزار شد.لیگ سراسری قدس در سال 68 را میتوان هشتمین دوره رسمی لیگ فوتبال ایران پس از جام تخت جمشید در سال 56 دانست.

پرسپولیس ، استقلال ، ملوان ، دارایی ، تراكتور‌سازی ، سپاهان ، صنعت نفت آبادان ، ماشین‌سازی ، بانك سپه تهران ، جنوب اهواز ، كما شیراز ، پیام مشهد ، استقامت یزد ، كاوه بندر عباس ، تام اصفهان ، شهرداری ساری ، پاس بوشهر ، استقلال انزلی ، خیبر خرم آباد ، پاكدیس ارومیه  و گسترش اراك  تیم‌های این رقابت‌ها بودند.

برگزاری لیگ سراسری استانهای کشور موجب شد تا چهره هایی چون عابد زاده ، باوی ، مسگر ساروی و دهها بازیکن جویای نام خودنمایی کنند و به عضویت تیم ملی در آیند ، در ضمن این لیگ شاهد درخشش استانهای تهران، اصفهان ، گیلان و مازندران بود ، جالب این که تنها استانی که در لیگ برتر نماینده ای ندارد ، استان مازندران است!

البته در گذشته شاهد حضور تیمهایی چون شهرداری ساری ، نساجی مازندران ، ایرسوتر و شموشک نوشهر در برترین لیگ کشور بودیم ولی هر کدام از این تیمها به علت عدم حمایت مسئولان مازندرانی از لیگ برتر و لیگ آزادگان به دسته پایین تر سقوط کردند .

سال پیش تیم نساجی مازندران برای بازی با ابومسلم بعلت نداشتن پول بلیط از رفتن به مشهد بازماند ! و 3 امتیاز حساس را به همین راحتی از دست داد!

آیا می دانید در تمرین تیم نساجی مازندران حداقل 5 هزار هوادار حضور دارد ؟ آیا استان مازندران با داشتن دهها بازیک بزرگ در تیم ملی و لیگ لیاقت داشتن یک تیم در لیگ برتر را ندارد ؟

تیمهای مازندرانی كارخانه بازيكن سازي كشور محسوب مي‌شوند كه از طريق همين باشگاه‌ها بازيكنان بزرگي و مطرحي را به كشور و حتي دنيا معرفي كرده است.

جالب این که در اولین لیگ باشگاهی کشور و در گروه الف این رقابت ها تیم نساجی مازندران با عملکردی فوق العاده موفق شد رده سوم جدول را به خود اختصاص دهد .  اگر نساجی از ملوان پیشی می گرفت حتی می توانستند یکی از تیم های برگزار کننده دیدارهای نیمه نهائی باشند و مقابل استقلال تهران قرار گیرند ولی تنها با اختلاف 4 امتیاز نسبت به این این تیم گیلانی ناکام ماندند.

بازیکنان مازندرانی تیم ملی و لیگ

 رحمان احمدی( نوشهر)، محمدرضا خلعتبری (تنکابن) ، امید ابراهیمی( نکا )، مهرداد اولادی(قائم شهر) و شجاع خلیل زاده از (بابلسر ) بازیکنان ملی پوشان مازنی تیم ملی هستند ، در ضمن چندین بازیکن دیگر مازندرانی سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند .

جالب این که دهها بازیکن بزرگ همچون امید عالیشاه، عليرضا نورمحمدي ،  مهرداد کفشگری، میثم حسینی، محمد عباس زاده، هادی نوروزی، و محسن بنگر با پرسپولیس تهران، حنیف عمران زاده، فرهاد مجیدی با استقلال تهران، رحمان احمدی، امید ابراهیمی، شجاع خلیل زاده، شهاب گردان با سپاهان اصفهان، فرشید طالبی و میثم بائو با تراکتورسازی تبریز،

 روح الله عرب و اویس کرد جهان با ذوب آهن اصفهان، مهرداد اولادی (سایپا) ، ابوذر رحيمي، حسین حسینی (داماش)، مهدی نوری (فولاد) اسماعیل صمدی و محمد احمد زاده و فریبرز گرامی با ملوان بندر انزلی،حامد فلاح زاده،رضا خالقی فر،میرهانی هاشمی،رامین رضائیان،علی علی پور با راه آهن تهران،کیانوش رحمتی،مجید ایوبی، کریم اسلامی و حامد شیری با سایپا کرج،مرتضی پورعلی،حمیدرضا فرزانه و حامد رمضانی،مجید هوتن،سعید صادقی و مسعود حقجو با صبای قم،مهدی خیری با استقلال خوزستان، محمود پور اسدالله،محمد گرجی و حمید رضا فرزانه با پیکان قزوین،

میلاد جهانی و مجتبی ترشیز با مس کرمان،امید خلیلی و مهدی نعمتی فجر سپاسی شیراز، با داماش گیلان و ..... به عنوان بازیکنان فوتبال مازندرانی که با تیم های خود در فصل جاری قرارداد امضا کردند.

در ضمن فوتبال مازندران چندين لژيونر به فوتبال جهان معرفي كرد كه مي‌توان به بازيكناني چون فرهاد مجيدي، مهرداد اولادي، رحمان رضايي ، محمد رضا خلعتبری و سردار آزمون اشاره کرد .

سوال این است که چرا مسئولان مازندرانی از تیمهای این استان حمایت نمی کنند ؟

به قول بنگر همین الان در پرسپولیس 7 بازیکن مازندرانی هستند و وقتی وارد رختکن پرسپولیس می‌شوی انگار رختکن نساجی است چون همه مازندرانی صحبت می‌کنند. مازندران منابع مالی خوبی دارد، همین بندر نوشهر و کارخانه نکا چوب می‌توانند بوجه یک سال کشور را پرداخت کنند اما چون مدیران ورزشی نیستند، امید ابراهیمی باید فوتبالش را از بندرعباس شروع کند. مهمترین منابع طبیعی کشور در مازندران است بعد یک زمین چمن خوب در این استان وجود ندارد تازه زمین وطنی را هم چمن مصنوعی کردند. در هر تمرین این تیم 5 هزار هوادار می‌آید.

 چرا این مشکلات در مازندران وجود دارد؟  چون کارخانه‌ها از فوتبال حمایت نمی‌کنند، من حاضرم نصف پرسپولیس از تیم شهرم پول بگیرم اما آنجا بازی کنم. 10 سال است نتوانستم درست و حسابی فامیل‌هایم را ببینم چون بیرون از استانم بازی می‌کنم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:,

] [ 16:10 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه