پازل تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در آستانه فروپاشی

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

پازل تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در آستانه فروپاشی

تعطیلی یا برگزاری کلاس‌های درس در روزهای پنج‌شنبه، موضوعی است که در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید به مناظره میان مجلسی‌ها و آموزش و پرورشی‌ها بدل شده و نمايندگان مجلس براي لغو تعطيلات پنج‌شنبه‌هاي مدارس طرحی آماده كرده‌اند که مي‌تواند ايده افزايش تعطيلات آخر هفته را بي‌نتيجه سازد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس نخست به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی اجرا شد اما در اردیبهشت سال جاری وزیر آموزش و پرورش از طرح تعطیلی تمام مدارس کشور در روزهای پنج شنبه خبر داد.

با توجه به اين‌كه برای اجرایی شدن طرح تعطيلي پنجشنبه‌هاي مدارس نیاز به يك‌ نوبته شدن مدارس است، وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: اصل بر اين است كه در مهرماه 91 هيچ مدرسه‌اي دونوبته نباشد، مگر اين‌كه با بررسي‌هاي انجام شده مدرسه ‌ديگري در آن مناطق وجود نداشته باشد.

*زمزمه‌های لغو تعطیلات به گوش می‌رسد

حال با گذشت سه ماه از اعلام اين خبر توسط وزیر آموزش و پرورش و در آستانه شروع سال تحصیلی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این موضوع مخالفت می‌کنند و خواستار لغو تعطیلی روزهای پنج شنبه هستند.

در شرایطی که اعضا و به ویژه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شدت با تعطیلی پنج شنبه‌ها مخالفند، مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت خود را از طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها اعلام کرد.

*حمایت قاطع شورای عالی انقلاب فرهنگی از پنج شنبه‌های تعطیل

به اعتقاد وی تعطیلی پنج شنبه ها زمینه ساز ارتقای جایگاه علمی معلم و شان استادی اوست.

وی میانگین روزهای آموزشی در دنیا را بین 4،5 تا 5 روز در هفته اعلام می کند و می گوید: با توجه به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه، دانش‌آموزان زمان بیشتری در کنار خانواده خواهند بود و فرصتی برای بازسازی معلمان نیز ایجاد می‌شود.

مخبر دزفولی بیان می‌کند: صرف‌ نظر از بحث‌های مادی که در بخش‌های مختلف انرژی اتفاق می‌افتد از طریق تعطیلی پنج‌شنبه‌ها می‌توان به فضای عاطفی و سازنده‌ در کانون خانواده‌ دست یافت.

وی از اعلام 20 محور مثبت از طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از سوی مراجع مهم انتظامی و امنیتی خبر می دهد و می گوید: مطابق بررسی‌ها و نظرسنجی‌ها دانش‌آموزان، معلمان و والدین دانش‌آموزان بیشترین موافقت را با تعطیلی پنج‌شنبه‌‌ها داشتند.

*وقتی ساز مخالف مجلسی‌ها کوک می‌شود

اما با وجود آنکه مسئولان آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها را موجب به روز شدن و افزایش سطح آگاهی معلمان می‌دانند، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این طرح مخالفند.

در واقع نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس معتقدند كه تعطيلي پنجشنبه‌هاي مدارس براي دبستان‌ها مناسب است و دوره‌هاي راهنمايي و دبيرستان نباید در روزهاي پنجشنبه تعطيل شوند.

از این رو اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال تهیه طرح دوفوریتی برای لغو تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس هستند.

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: بين اوليا و دانش‌آموزان با مديريت و كادر آموزشي مدرسه بايد ارتباط باشد و از سويي دانش‌آموزان بايد با فعاليت نهادهاي اجتماعي نيز آشنا باشند؛ به عنوان مثال دانش‌آموزان بايد از خدمات دستگاه‌هايي مانند هلال‌احمر و آتش‌نشاني آگاهي داشته باشند، به همين دليل پنجشنبه‌ها مي‌تواند فرصت مناسبي براي اين آموزش‌ها باشد.

زاهدي با بيان اين‌كه تعطيلي پنجشنبه‌هاي مدارس براي دبستان‌ها بود، ادامه مي‌دهد: تأكيد ما بر اين است كه دوره‌هاي راهنمايي و دبيرستان در روزهاي پنجشنبه تعطيل نشوند.

وی عنوان می‌کند: مراتب مخالفت کمیسیون آموزش با تعطیلی پنج شنبه های مدارس را با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشته ایم و آنها نیز قول داده اند در این رابطه نظر کمیسیون را تأمین کنند و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید تعطیلی کلاس های درس در روزهای پنج شنبه را لغو کند.

از سوی دیگر مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش معتقد است: تعطیلی پنج شنبه های مدارس یا به عبارت بهتر طرح ساماندهی زمان آموزشی مدارس در کمیسیون آموزش مجلس، موافقان و مخالفانی دارد و باید دید جمع بندی مجلس در این خصوص چیست و تا زمانی که این طرح در مجلس رأی نیاورد قانون قبلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به قوت خود باقی است و اجرا می شود.

* تعطیلی پنج شنبه‌ها در مسیر سراشیبی؟

با تمام چالش‌های موجود پیش روی طرح تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس، مسئولان آموزش و پرورش تقويت انگيزه و نشاط دانش‌آموزان براي فراگيري بيشتر دروس، گسترش فعاليت‌هاي پرورشي و فوق‌برنامه براي رشد همه‌جانبه تربيتي دانش‌آموزان و انطباق بيشتر برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي با شرايط سني و ويژگي‌هاي رواني دانش‌آموزان را از اهداف اين طرح عنوان می‌کنند.

اما طرحي كه نمايندگان مجلس براي لغو کردن تعطيلات پنج‌شنبه‌هاي مدارس آماده كرده‌اند مي‌تواند جهت گيري پازل ساماندهي تعطيلات را تغيير داده و ايده افزايش تعطيلات آخر هفته را بي‌نتيجه سازد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,

] [ 3:3 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه