مردودی 200 هزار دانش‌آموز در هر سال

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

مردودی 200 هزار دانش‌آموز در هر سال

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دانش آموزی به دلیل قبول نشدن در یک درس مردود شود، گفت: در گذشته شاهد مردودی دانش آموز در یک پایه به دلیل عدم قبولی در یک درس بودیم.
به گزارش آموزش نيوز ،  حمید رضا حاجی بابایی در همایش تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: تحول بنیادین آموزش و پرورش از هدفمندی یارانه‌ها مهمتر است و تمام مردم باید از نظر اخبار و اطلاع رسانی در این زمینه اشباع شوند.

وی افزود: در طول تاریخ ایران سند تحول نداشتیم و آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه ای است که دارای سند تحول بنیادین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 40 هزار دکترا و فوق لیسانس در آموزش و پرورش وجود دارند، گفت: از سال 1368 مصوب شد تا پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه شود و در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که 5 سال برای دوره ابتدایی کافی نیست.

حاجی بابایی ادامه داد: محتوای کتب درسی در تمام مقاطع باید تغییر کند و حجم کتب مورد بررسی قرار بگیرد، برنامه درسی ملی در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است که بر تغییر محتوای کتب درسی تأکید دارد.

وی بیان کرد: دانش آموزی که هم اکنون در مقطع دبیرستان در حال تحصیل است اگر تجدید بیاورد با آمدن سال تحصیلی جدید که پایه اول راهنمایی را نداریم دارای چه سرنوشتی می‌شود؟ برای این دانش آموزان 5 هفته در تابستان کلاس گذاشته و پس از آن امتحان می‌گیریم؛ اگر قبول نشد مجدد در شهریور امتحان می‌دهد و اگر باز ‌هم قبول نشد در پایه دوم راهنمایی ثبت نام می‌کند و مجددا مهر ماه از او امتحان می‌گیریم؛ اگر قبول نشد و در برخی از دروس پایه دوم نیز تجدید آورد در پایان پایه دوم با دو حالت مواجه می‌شود باز همان مراحل امتحان در تابستان را طی می‌کند، اگر قبول نشد یا باید برگردد به پایه اول راهنمایی نظام جدید یا به صورت شبانه پایه دوم نظام قدیم را ادامه دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طول 6 سال باید تمام کتاب‌های درسی را تغییر دهیم، عنوان کرد: روش‌های تدریس نیز باید جدید شود.

حاجی بابایی بیان کرد: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که یک دانش آموز به خاطر قبول نشدن در یک درس مجبور شود دوباره در همان پایه تحصیل کند یا به اصطلاح مردم رفوزه شود. طبق بررسی‌ها در یک سال 200 هزار دانش آموز و خانواده های آنها به دلیل مردودی در یک پایه دچار مشکلات متعدد می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزی که مردود شد اگر مجددا در همان پایه مشغول به تحصیل شود سوادش زیاد نمی‌شود، گفت: این دانش آموز به دلیل مردودی در یک پایه دچار مشکلات روحی و تربیتی بسیاری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که 60 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش درس بخوانند موفقیت بزرگی برای آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی تصریح کرد: در هفته معلم تمام بازنشستگان پاداش خود را دریافت کردند و هر فرهنگی که در فروردین و اردیبهشت بازنشسته شود همراه با حقوق اردیبهشت پاداش خود را نیز دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بیمه طلایی فرهنگیان هدف ما این بود که معلم با ورود به مراکز درمانی، شان و جایگاهش حفظ شود افزود: امسال 4 میلیون متر مربع مدرسه سازی در تهران صورت گرفت و تهران نیازمندترین شهر در رابطه با مدرسه سازی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,

] [ 2:56 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه