صدور کارنامه فرهنگی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

صدور کارنامه فرهنگی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم

صدور کارنامه فرهنگی دانشجویان در دستور کار وزارت علومعاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه کارنامه فرهنگی دانشگاه های دولتی صادر شده گفت: کارنامه فرهنگی دانشجویان نیز در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین اجلاس معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاهها گفت: کارنامه فرهنگی دانشگاه های دولتی صادر شده است و کارنامه فرهنگی پژوهشگاهها و پژوهشکده ها صادر می شود، همچنین برای دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی و فنی حرفه ای این کارنامه صادر خواهد شد و کارنامه فرهنگی دانشجویان نیز در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

خواجه سروی با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي سال 91، از طرح تغيير نام دانشگاه‌ها به نام مشاهير و مفاخر خبر داد و اظهار داشت: این درخواست باید از سوی دانشگاهها مطرح و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود و در این زمینه حتی باید از دانشگاههای علوم پزشکی نیز پیشی گرفت و این امر در سال 91 باید به اتمام برسد.

وی افزود: یکی از اقدامات ارتقای خودباوری در دانشگاهها، اولویت گذاشتن مشاهیر و مفاخر کشور است که به تولید علم، فناوری و فرهنگ کمک کرده اند و نباید آثار گذشتگان به فراموشی سپرده شود.

خواجه سروی در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس خانه سینمای دانشگاهی خبر داد و گفت: ما در اداره کل فرهنگی وزارت علوم موفق شدیم خانه سینمای دانشگاهی را تاسیس کنیم و به تبع آن دانشگاه‌ها نیز می توانند در این زمینه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، باشگاه آزاداندیشی دانشجویی باید در تمامی دانشگاه‌ها تاسیس و فضای مناسبی به این امر اختصاص داده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: شعار امسال کرسیهای آزاداندیشی، "هر پردیس دانشگاهی، حداقل یک باشگاه آزاد اندیشی" است و البته حتی بیشتر از یک باشگاه می تواند در دانشگاهها راه اندازی شود و دانشگاههای بزرگ و مادر باید در این زمینه کار را زودتر آغاز کنند.

وی همچنین به حضور خبرنگاران فرهنگی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: پس از آنکه باشگاه فرهنگی وزارت علوم راه اندازی شد، خبرنگاران فرهنگی نیاز است در دانشگاهها فعال شوند تا اخبار پیشرفتهای دانشگاه را به جهان مخابره کنند.

خواجه سروی با بيان اينكه در هر پرديس دانشگاهي حداقل يك سينما بايد افتتاح شود، افزود: افتتاح اين سينما باعث مي‌شود تا براي اكران فيلمهاي خود به دنبال مكان نباشيم.

وي گفت: معاونين دانشگاه‌ها حتما در جلسات خود از مسئولين صدا و سيماي استان دعوت كنند و تلاش شود تا با رسانه‌ها ارتباط بيشتري صورت گيرد چرا كه اگر پيشرفت‌هاي دانشگاه به سمع و نظر عموم مردم برسد، روحيه خودباوري در مردم افزايش مي يابد.

وي با اعلام راه‌اندازي باشگاه فرهنگي واجتماعي وزارت علوم در آينده‌اي نزديك، گفت: اين باشگاه براي بازتاب اخبار دانشگاهي ايران به جهان تاسيس خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به فعاليت چهار دانشگاه هنر و همچنين دانشكده‌هاي هنر در ساير دانشگاه‌ها، گفت: با استفاده از حوزه هنر مي‌توان بسياري از فعاليت‌هاي حوزه دانشجويي و اساتيد را انجام داد كه در اين راستا اولين دوره جشنواره بين‌المللي زيتون ويژه هنر و معماري ايراني ـ اسلامي برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه سخنان خود خطاب به معاونان فرهنگی دانشگاهها تاکید کرد که به استادان جدیدالورود توجه کافی و برای آنان در دانشگاهها برنامه هایی تدارک دیده شود.

خواجه سروی با اشاره به ابلاغ آيين‌نامه آيين دانش‌آموختگي به زودي، گفت: علاوه بر مراسم دانش آموختگي در مقاطع پايين، بايد اين مراسم در دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري نيز برگزار شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,

] [ 2:55 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه