يادي از بي‌بي «قصه‌هاي مجيد» در گفت‌وگويی با مجيد باقربيگي

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

يادي از بي‌بي «قصه‌هاي مجيد» در گفت‌وگويی با مجيد باقربيگي

در آن زمان كه سريال «قصه‌هاي مجيد» به روي آنتن مي‌رفت وقتي مردم ماجراهاي من و بي‌بي را مي‌ديدند اصلا به نظرشان نمي‌آمد كه دوربيني در كار است و در حال بازي كردن هستيم بلكه همه فكر مي‌كردند تمام رفتارهاي ما عين واقعيت و زندگي عادي است.

هموطن آنلاین_ بازيگر نقش مجيد در سريال «قصه‌هاي مجيد» ـ سريالي كه سال‌ها قبل توسط كيومرث پوراحمد كارگرداني شد ـ گفت: بدترين خبري كه امسال شنيدم، خبر فوت بي‌بي بود؛ چرا كه با او خاطره‌هاي زيادي داشتم.
مهدي باقربيگي افزود: خانم يزدانيان نه تنها براي من بلكه براي تمام كساني كه او را مي‌ديدند مثل يك مادربزرگ مهربان بود و هركس چهره او را مي‌ديد به ياد مهرباني‌هاي مادربزرگش مي‌افتاد چرا كه وي حس مادرانه قوي داشت و با نقشش زندگي مي‌كرد.
وي ادامه داد: بعضي خانم‌هاي مسن كه حكم مادربزرگ ما را دارند چهره‌هاي بداخلاقي دارند ولي برعكس برخي‌ها هم مثل بي‌بي چهره‌ي خيلي مهرباني دارند؛ البته شايد آنهايي كه چهره‌ي عبوسي دارند ذات مهرباني داشته باشند ولي در كل بي‌بي هم چهره‌ي مهرباني داشت و هم خودش مهربان بود.
اين بازيگر حضور بي‌بي در سريال «قصه‌هاي مجيد» را يكي از اركان اصلي و اساسي كار دانست و گفت: اين سريال مثل يك زنجيره بود كه هر كدام از اعضا اعم از كارگردان، نويسنده و ... كه در كار حضور داشتند همه با هم دست به دست يكديگر دادند تا اين مجموعه يك مجموعه خوب و ماندگار شود كه مسلما بي‌بي يكي از اركان اصلي و اساسي اين كار بود؛ چرا كه بازي روان و يكدست او،‌ وي را مثل يك مادر واقعي در سريال جلوه داد.
باقربيگي در ادامه خاطرنشان كرد: در آن زمان كه سريال «قصه‌هاي مجيد» به روي آنتن مي‌رفت وقتي مردم ماجراهاي من و بي‌بي را مي‌ديدند اصلا به نظرشان نمي‌آمد كه دوربيني در كار است و در حال بازي كردن هستيم بلكه همه فكر مي‌كردند تمام رفتارهاي ما عين واقعيت و زندگي عادي است.
او با بيان اينكه صحنه‌هاي خاطره‌انگيزي با خانم يزدانيان داشتم كه برايم قشنگ است، يادآور شد:‌ رابطه من با بي‌بي خيلي راحت بود و اصلا در ايفاي نقشي كه مقابل هم داشتيم يكديگر را اذيت نمي‌كرديم چرا كه آن مرحوم به من خيلي كمك مي‌كرد تا بتوانم نقشم را جذاب كنم.
وي اضافه كرد: زماني كه دو بازيگر در مقابل يكديگر به ايفاي نقش مي‌پردازند قطعا تاثير مستقيمي دارد و بازي هر دوي آن بر يكديگر تاثير مي‌گذارد يعني اگر يكي از آنها در ايفاي نقش خود قوي باشد مسلما ديگري هم قوي خواهد بود.
باقربيگي در ادامه صحبت‌هاي خود درباره حضورش در قصه‌هاي مجيد گفت: اولين كار تلويزيوني من سريال قصه‌هاي مجيد بود و از همان جا بود كه با بي‌بي آشنا شدم و آقاي پوراحمد،‌كارگردان سريال وي را به من معرفي كرد و گفت قرار است خانم يزدانيان نقش مادربزرگ شما را بازي كند و از قصه‌هاي مجيد به بعد مدام با او رفت و آمد داشتم و به او سر مي‌زدم.
او در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه اگر در قصه‌هاي مجيد به جاي خانم يزدانيان‌فرد ديگري نقش بي‌بي را ايفا مي‌كرد آيا بازهم مي‌توانستيد به خوبي از عهده نقش خود بر بياييد؟ خاطر نشان كرد: در اينكه ايفاي نقش بي بي از همه لحاظ صد درصد بود و هيج نقصي نداشت ولي راستش نمي‌دانم اگر فرد ديگري به جاي وي نقش بي‌بي را ايفا مي‌كرد مي‌توانستم نقشم را اينطور ايفا كنم يا خير؟ در كل اعتقاد من بر اين است كه خواست خدا بود كه چنين اتفاقي بيفتد و من و خانم يزدانيان با هم آشنا شويم تا در نهايت در كنار هم سريالي را ارائه دهيم كه همه مردم آنرا دوست داشته باشند و برايشان ماندگار شود.
بازيگر نقش مجيد در قصه‌هاي مجيد در ادامه با توصيف مرحوم پروين‌دخت يزدانيان كه نقش بي‌بي را ايفا مي‌كرد بيان كرد: اولين چيزي كه از آن مرحوم هميشه به ياد دارم مهرباني‌هاي مادرانه‌اش است و مثل‌ مادربزرگ خودم او را دوست داشتم و هميشه برايم عزيز بود،‌در حال حاضر هم كه ديگر در ميان ما نيست اميدوارم روحش شاد باشد.
باقربيگي در ادامه درباره شنيدن خبر فوت بي‌بي در نوروز امسال گفت:‌ آخرين باري كه به خانم يزدانيان سر زدم بيمار بود و حال خوبي نداشت تا اينكه پنجم فروردين ماه به طور ناگهاني مي‌خواستم از حالش با خبر شوم و با منزلش تماس بگيرم كه يكدفعه شبكه يك سيما زيرنويس كرد بي‌بي فوت كرد بدترين خبري كه امسال شنيدم فوت او بود و انگار مادربزرگ واقعي خودم فوت كرده بود.
وي در ادامه درباره حضور كمرنگش در تلويزيون يادآور شد: در آن زمان كه قصه‌هاي مجيد را بازي كردم شرايط سني‌ام طوري نبود كه ادامه دهم و بايد به سراغ تحصيل مي‌رفتم و به همين خاطر بايد وقفه‌اي مي‌افتاد اما اين وقفه خيلي طولاني شد تا اينكه در حال حاضر قصد دارم بيشتر با تلويزيون همكاري داشته باشم البته بعد از قصه‌هاي مجيد هم پيشنهاداتي هم به من شد اما چون خيلي جالب نبودند ترجيح دادم به فكر تحصيل باشم ولي از اين پس ان شاء الله مي‌خواهم حضور داشته باشم.
او با اشاره به حضورش به عنوان گزارشگر در برنامه سين مثل سريال شبكه يك سيما كه در ايام نوروز امسال به روي آنتن رفت،‌گفت:‌در اين برنامه به پيشنهاد شبكه يك پذيرفتم كه به عنوان گزارشگر به شهرهاي مختلف سفر كنم تا هم يك نظرسنجي از مردم هر شهر درباره سريال جمع آوري كنيم و هم اينكه بيشتر با رسم و رسوماتشان آشنا شويم در اين برنامه‌ ما به شهرهاي مختلفي همچون شيراز،‌ بوشهر،‌ اهواز‌، خرم‌آباد،‌ تبريز و مشهد و.... سفر كرديم كه به نظر من هم يك سفرنامه بود برايم كه با مردم شهرهاي گوناگون يك گپ و گفت وگويي داشته باشم و هم اينكه از نظر آنها را درباره سريال‌ها و برنامه‌ها جويا شوم.
اين بازيگر در پاسخ به اينكه در حال حاضر كار تلويزيوني به شما پيشنهاد شده است كه قصد پذيرفتن آن را داشته باشيد خاطر نشان كرد: بازي در يك سريال 90 قسمتي به نام هشت بهشت به كارگرداني حسين تبريزي به من پيشنهاد شده است كه هنوز به طور قطعي ايفاي نقش در آن را نپذيرفتم.
او در ادامه صحبت‌هايش عملكرد شبكه شما به عنوان شبكه استاني را خيلي خوب عنوان نكرد و گفت: به نظر من فعلا نتوانسته خيلي خوب عمل كند؛ البته طبيعي است هر كاري ابتدا بايد از اين مقطع آغاز شود تا به نتيجه برسد و كمي زمان لازم است تا خودش را نشان دهد و كم كم جا بيفتد.
باقربيگي گفت: به عنوان سخن آخر مي‌خواهم بگويم نبود بي بي در ميان ما خيلي حس مي‌شود و خيلي دوست داشتم كه هميشه در كنارمان بماند چرا كه حضور بزرگترها بالاي سرما يك نعمت است اما افسوس كه رسم زمانه اين طور است كه يك روز به دنيا مي آييم و يك روز هم از دنيا مي‌رويم ان شاء‌الله روحش هميشه شاد باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,

] [ 2:54 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه