قصه "قلعه نویی و تراکتور" از زبان ژنرال!

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

قصه "قلعه نویی و تراکتور" از زبان ژنرال!

سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: به روح مادرم که بالاترين قسم من است قصد داشتم در تبريز بمانم اما برايم شرايطي به وجود آوردند که از اين شهر بروم.
  
  امير قلعه‌نويي در کنفرانس مطبوعاتي پيش از ديدار تيم‌هاي استقلال و گسترش فولاد در هفته اول ليگ برتر با تبريک ميلاد امام حسن و آرزوي قبولي طاعات و عبادات عنوان کرد: خوشحالم که مجددا به تبريز آمدم. شهري که در آن خاطرات خوبي داشتم. من سال پرفراز و نشيبي را در تبريز سپري کردم و دوران خوبي داشتم و به همين دليل از همه مردم قدرداني مي‌کنم.

 وي افزود: گسترش فولاد تيم خوبي دارد و خوشحالم که زحمات زنوزي که يکي از افرادي است که در بخش خصوصي فعاليت مي‌کند جواب داده و تيم جواني با سرمربيگري رسول خطيبي به ليگ برتر آمده. من زماني در تيم ملي در خدمت خطيبي بودم و معتقدم او در آينده مربي خوبي خواهد شد.

سرمربي تيم فوتبال استقلال درباره شناخت خود از اولين حريفش در ليگ برتر يادآور شد: من تنها يک فيلم از بازي اين تيم را مشاهده کردم که نمي‌تواند چندان راهگشا باشد اما به عقيده من گسترش فولاد تيم جوان و با انگيزه‌اي دارد که در تمام نقاط به خوبي فعاليت مي‌کند و جنگندگي زيادي دارند.

قلعه‌نويي درباره مشکلات استقلال گفت: يکي از مهم‌ترين مشکلات ما اين است که تمرينات خود را دير آغاز کرديم و بازيکنانمان درگير تيم ملي بودند. استقلال هم ماند ساير باشگاه‌هاي ليگ برتر در فصل نقل و انتقالات مشکلاتي داشت اما به هر حال نفرات خوبي جذب کرديم. از هفته گذشته تيم‌مان کامل شد.

وي ادامه داد: اميدوارم ديدار آبي‌پوشان تهران و تبريز تماشايي باشد، ما در شرايطي فردا به مصاف گسترش فولاد مي‌رويم که هنوز به وضعيت ايده‌آل خود نرسيده‌ايم تا زماني که بخواهيم به هماهنگي لازم برسيم زمان نياز دارد اما با اين حال باز هم مي‌گويم استقلال در همين شرايط نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است. در هفته پاياني نقل و انتقالات عملکرد خوبي داشتيم و نفراتي چون آندرانيک تيموريان و کرار جاسم را به خدمت گرفتيم البته در بازي فردا تيموريان و نکونام را در اختيار نداريم و تلاش مي‌کنيم از همين نفراتي که در تيم هستند بهترين استفاده را ببريم.

سرمربي استقلال تاکيد کرد: گسترش فولاد با بازي‌هاي خوب توانسته به ليگ برتر بيايد به عقيده من بازيکن شماره 40 گسترش فولاد يکي از آينده‌هاي فوتبال ايران خواهد بود و خوشحالم از آذربايجان به اين تيم آمده است. شروع بازي‌ها براي ما سخت است چرا که همه مقابل تيمي چون استقلال انگيزه دارند و علاوه بر اينکه بازي پخش مستقيم مي‌شود بازيکنان از تمام توانايي خود استفاده مي‌کنند.

قلعه‌نويي در مورد اينکه اعتقادش در خصوص فوتبال شناور چيست، اظهار داشت: ما در فوتبال سه سيستم پايه دفاعي و هجومي داريم که در همه آنها وظايف بازيکنان مشخص است به عقيده من آنچه مهم است اين است که بازيکنان تمام توان خود را بگذارند و به خوبي در زمين نظر مربي را پياده کنند. من در تراکتورسازي به اينگونه عمل مي‌کردم که خلاقيت بازيکنان از بين نرود. همه ايران سراي من است و در تمام ايران مردم تيم شهرشان را دوست دارند اما آذري‌ زبان‌ها با شور و نشاط‌تر از ساير شهرها هستند من وقتي با استقلال به شهري مي‌روم در آن شهر هوادار داريم اما در تبريز اينگونه نيست، زماني هم که سرمربي تراکتورسازي بودم به هر شهري که مي‌رفتيم مردم از ما حمايت مي‌کردند.

وي افزود: سال خوبي را در تبريز سپري کردم و به روح مادرم که بالاترين قسم من است قصد داشتم در تبريز بمانم اما برايم شرايطي به وجود آوردند که از اين شهر بروم قول داده بودم که در تبريز بمانم و حتي قرارداد سفيد امضا کنم اما خواسته‌هايم را محقق نکردند و ناچارا از اين تيم جدا شدم. بايد بگويم با مردم تبريز و تيم تراکتورسازي مشکل نداشته و ندارم و مشکل من با فرد يا افرادي است که باعث جدايي‌ام از اين تيم شدند. در شرايط دشواري تيم را هدايت مي‌کرديم. شايد باور نکنيد که پنج ماه حقوق نگرفته بوديم و با مسائل زيادي دست به گريبان بوديم. زماني که در تراکتورسازي بودم همانند امسال و سال گذشته اين تيم بازيکن نداشت اما به دليل همدلي و اتحادي که در تيم به وجود آمده بود نتايج خوبي گرفتيم. به اعتقاد من نايب قهرماني تراکتور يک قهرماني واقعي بود. من مي‌خواستم در اين تيم ادامه فعاليت بدهم اما يکسري افراد عليه من تبليغ کردند و شعارهايي دادند که دل‌آزرده بود. با بي‌پولي و در سرماي بي‌سابقه تبريز کنار آمدم اما به جاي تشکر از من برنامه‌ريزي کردند تا عليه من شعار دهند. با اين حال مردم تبريز و آذري زبان‌ها هر کجا که بودند از من تشکر کردند.

قلعه‌نويي خاطرنشان کرد: يک بار که به خارج کشور رفته بودم با يک ايراني مواجه شده بودم او  خود را آذري زبان معرفي کرد و گفت که ممنون زحمات شما هستيم. به افرادي که خط مي‌گيرند توجه نکن اين کار آنها نشاندهنده فرهنگ آذري‌ زبان‌ها نيست. فرهنگ آذري‌ زبان‌ها اين است که در خارج از کشور هم قدرشناس من هستند و يا آن طرفداري که با پرچم تراکتورسازي به تماشاي بازي بارسلونا مي‌رود.

وي گفت: زماني که با سپاهان به تبريز آمدم گفتم که حاضرم به صورت افتخاري براي تراکتورسازي کار کنم خوشحالم که در نهايت در اين تيم مربيگري کردم و آن را به آسيا رساندم و اميدوارم روندي که ما آغاز کرديم ادامه داشته باشد من به هيچ عنوان با باشگاه تراکتورسازي مشکلي نداشتم بلکه مشکلم با يک شخص بود که حساب آن فرد با مردم و باشگاه تراکتورسازي جداست. من به گونه‌اي عمل کردم که اگر از تراکتورسازي رفتم از خود خاطره بد به جاي نگذاشته باشم و هواداران مرا دوست داشته باشند.

وي با اشاره به کسالت غلامحسين مظلومي يادآور شد: از خداوند مي‌خواهم که همه مريض‌ها را شفا بدهد. مظلومي که سرطلايي ايران بوده امروز در بستر بيماري قرار دارد معتقدم فوتبال تمام مي‌شود و تنها چيزي که مي‌ماند همين يادگاري‌هاست. برخي‌ها به فوتبال آمده‌اند تا يادگاري‌ها را از بين ببرند اما نتوانستند چرا که يادگاري هميشه در ذهن مردم مي‌ماند.

وي در مورد اينکه نتوانسته در چند سال اخير در تيم‌هايش بازيکن سازي داشته باشد عنوان کرد: شايد حافظه من خراب باشد. سال اولي که استقلال را تحويل گرفتم 10 بازيکن آوردم و شما بگوييد کدام يکي از آنها ستاره بودند آيا طالب‌لو، اميرحسين صادقي، داود سيدعباسي، رضا عنايتي و سياوش اکبرپور ستاره بودند؟ اتفاقا سؤال‌تان را برعکس بپرسيد من آن زمان 14 ستاره را کنار گذاشتم. در همين تراکتورسازي کدام ستاره را در اختيار داشتم؟ بازيکناني چون کرار جاسم، آندرانيک تيموريان و محمد نصرتي از اين تيم رفته بودند. بله تيم‌هايي چون سپاهان وجود داشت که آن کار را کردم و بازيکنان خوبي داشتيم اما آيا سيدجلال حسيني ستاره تيم ملي بود؟

قلعه‌نويي تصريح کرد: با ستاره‌ها کار کردن سخت است. سال گذشته 15 ستاره را با بي‌پولي حفظ کرديم اين مسئله نه با مديريت قلعه‌نويي بلکه با مديريت همه در استقلال صورت گرفت چرا نمي‌گوييد بازيکنان استقلال تيم ملي را به جام جهاني بردند؟ شرايط در اين فصل به شکلي است که دنبال بازيکنان باتجربه بوديم زيرا در جمع 8 تيم برتر آسيا هستيم و بازيکان باتجربه را بايد داشته باشيم. امسال تمام تمرکزمان را براي قهرماني در آسيا گذاشته‌ايم.

سرمربي استقلال درباره رفتن تيم ملي به جام جهاني يادآور شد: يقين دارم کي‌روش فکرهاي خاصي دارد و بايد بيشتر از بازيکنان باتجربه در اين رقابت‌ها استفاده کند.

قلعه‌نويي در مورد اينکه آيا فصل پيش تراکتورسازي مي‌توانست قهرمان ليگ شود، گفت: شما مي‌دانيد که من سه سال از استقلال دور بودم ولي يک کلمه درباره آن صحبت نکردم درباره تراکتورسازي اگر اين اتفاق بيفتد بهتر است اما اين را نيز بايد بگويم تيمي که در رده دوم قرار دارد نشان مي‌دهد ساختاري پشت اين تيم وجود دارد که مي‌تواند هواداران يا برنامه‌ريزي مديران باشد. فوتبال تراکتورسازي شناور بود و انصافا از زمان ما بهتر بازي مي‌کرد. اين تيم لياقت قهرماني را داشت.

وي درباره اينکه آيا تراکتورسازي در زمان سرمربيگري او به دليل اينکه در گام آخر ضعيف بود قهرمان نشد، گفت: فوتبال به اين شکل نيست که گام آخر را ضعيف برداري و قهرمان نشوي. تيمي که دو سال پياپي در رده دوم قرار بگيرد نشان مي‌دهد فاکتورهاي مثبتي دارد. از نظر من تراکتورسازي لياقت قهرماني را داشت. اميدوارم مجيد جلالي بتواند نتايج خوبي بگيرد ما که نتوانستيم کاري انجام دهيم اما مربي باسوادي چون مجيد جلالي مي‌تواند نتايجي لايق مردم آذربايجان کسب کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 3 مرداد 1392برچسب:,

] [ 3:53 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه