با وجود تحریم‌ها/ایران چهارمین کشور نفت‌خیز جهان شناخته شد

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

با وجود تحریم‌ها/ایران چهارمین کشور نفت‌خیز جهان شناخته شد

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم ذخایر نفتی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ به ۱۵۷ میلیارد بشکه افزایش یافت و این کشور به‌رغم تحریم‌ها توانسته است جایگاه چهارمی خود در میان دارندگان بزرگ ذخایر نفتی در جهان را حفظ کند.
به گزارش پیشرفت پرس به نقل از تسنیم، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های «مرور آماری بر انرژی جهان» کل ذخایر نفتی جهان در پایان سال ۲۰۱۲ را ۱۶۶۸.۹ میلیارد بشکه اعلام کرد.

ذخایر نفتی جهان در این سال با رشد ۰.۸۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. در پایان سال ۲۰۱۱ کل ذخایر نفتی جهان ۱۶۵۴.۱ میلیارد بشکه برآورد شده بود. 

بر اساس این گزارش به رغم تحریم های غرب حجم ذخایر نفتی ایران در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۲.۴ میلیارد بشکه ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۱۵۷ میلیارد بشکه رسیده است. ذخایر نفتی ایران در پایان سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۵۴.۶ میلیارد بشکه برآورد شده بود.

بر این اساس،‌ ایران جایگاه چهارمی خود در میان بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی در جهان را حفظ کرده و همچون سال ۲۰۱۱ در پایان سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان چهارمین کشور جهان از نظر حجم ذخایر نفتی خود شناخته شده است. سهم ایران از کل نفت موجود در جهان ۹.۶ درصد محاسبه شده است. 

ونزوئلا با دارا بودن ۲۹۷.۶ میلیارد بشکه در جایگاه نخست از این نظر قرار گرفته و عربستان با ۲۶۵.۹ میلیارد بشکه و کانادا با ۱۷۳.۹ میلیارد بشکه به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده اند.

عراق نیز با ۱۵۰ میلیارد بشکه به عنوان پنجمین کشور جهان از نظر حجم ذخایر نفتی خود شناخته شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,

] [ 23:46 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه